RSS

Filozof Bir Deli

04 Ara

Kn4y41                   Beyni tomurcuklanmış bir insandan ne bekleyebilirsin ki? Kendi   denizinde kaybolmuş yalnızlığı ile mutlu ama bir o kadar da hüzün mahkumu doğuştan depresyonda olduğu düşünülebilir. Belki de doğarken dünyanın ne boktan bir yer olduğunu anlamış ve göbek bağı ile intihar etmeye çalıştığı için kalıcı hasarla doğmuş olabilir. Ama gerçek olan bir şey var kendisi bazılarına göre deliyken bazılarına göre de dahi olabilir. Aslında şimdi bakınca anlıyorum bu konu da belirsizliğini koruyormuş. Herif kendisini tanımlarken filozof bir deli diyor. İşte bu ne yapacağı belirsiz tahmin edilemeyen bu adam. Beyni fazla düşünmekten yeni sinir ağları örmekten yanmış bu adam. İntihara meyilli. Hem de kendisinden hiç beklenmeyecek şekilde sıradan bir intihar planı var. ATLAMAK. Hem de rastgele inşaat halinde bir binayı kullanırım diyor. Filozof bir deliyim diyorsun ama atlayarak intihar ediyorsun. Ayıp lan. Böyle bir adamın intiharının birilerine ya da en basitinden sisteme isyan niteliğinde olması beklenir. Git AVM’lerde ki “%50 off” yazısının üstüne otur. Ya da meclisin önünde hırsız var diye bağır birisi kafana sıkar zaten. Ne bileyim BİST’e git para yutarak ölmeyi bekle. Ama atlamak ne lan.


                Bu adamı ben ara sokaklardan birinde ki çay ocağında tanıdım. Parası çok bildiğin babadan kalma zenginlerden. Hayatta ki tek derdi dünyada ki bütün kitapları okuyamamak. Hesapladım Türkiye’deki ortalama yaşam süresine göre benim zamanım yetmiyor diyor. Japonya’da falan doğmadığı için babasına küfür ediyor. Annene niye küfür etmiyorsun diyorum okudum anneler kutsalmış ama babalara bir sınırlama yok diyor. Siktir lan demek geçti içimden ama neyse. Kendisine göre geçerli sebepleri var sonuçta babasına sinirlenmekte kendisine göre haklı intihar etmek içinde ama takıldım abi niye atlıyorsun lan pezevenk. Yaratıcı ol o kadar okuyan adamsın. Haklısın dedim sonunda. Kendisine göre geçerli sebeplerden intihar etmek isteyen insanlara haklısın denir. Hatta bu sebeplere siz inanmıyorsanız bile o yeterince inanıyorsa intiharına engel olmak o kişiye edilecek en ağır küfürdür.

                Ertesi gün bir dilenciye para verirken gördüm onu. Baya bildiğin yüzlük verdi. Normal insanların yapmayacağı şeyleri yapar ama kendisine göre de geçerli sebepleri vardır hep. Sizde o sebepleri hep merak edersiniz. O durumlardan biriyle karşı karşıyayız işte. Sormaya yeltenecek oldum. Bir şeyler içelim mi dedi. Düştüm peşine. Öğle saatleri sade birer kahve söyledik üzerinde ne zaman aldığını bilmediğim bir takım elbise var neden bilmem rahatına düşkün bu adamı takım elbise dışında bir şeyle daha görmedim. Aslında daha 3 gündür tanıyorum o da ayrı bir mesela. Adını bile bilmediğim bir sigara yaktı şu ince olanlardan ben herifi incelerken şu dilenci var ya manyak bir tiyatrocu diye girdi konuya ben daha ne olduğunu anlamadan anlatmaya başlamıştı ben herifi incelemeye dalmışken dilenci mevzusunu unutmuşum. Nasıl yani dedim. Adamın sol ayağı gayet sağlam pantolonunun içine saklıyor ama o kadar iyi rol yapıyor ki herkesi inandırıyor. Dört gündür izliyorum inanmayan çok nadir. Tek kişilik ve halka açık bir tiyatro sergiliyor ve parasını kazanıyor takdir edilesi. Ne yani bunun için mi verdin o adama parayı dedim. Sanatı takdir etmez misin dedi. İyide çok vermedin mi o parayla bir hafta geçinenler var dedim. Alt sokakta ki devlet tiyatrosunu gösterdi. Orada biletler 40tl ben bu adamı 4 gündür izliyorum basit bir matematik hesabına göre az bile vermiş olabilirim. Bu dünyada işini iyi yapanlar hep kazanır. Kazanmalıdır da. Mesela politikacılar. Adamların mesleği belli, yalan söylemek ve insanları tek bir kalıba sokarak uyutmak. Bunu iyi yapan her zaman iktidar. Oyları topladıktan sonra meslek değiştirip hırsız oluyorlar. Tabi yalan ve uyutma politikaları devam ediyor. Arada ki oranı iyi tuttururlarsa bir sonra ki seçimlerden hem cepleri dolu hem tekrar iktidar olarak çıkıyorlar. Ya da pazarlamacıları düşün adamların işleri zor çünkü meslekleri çoğu gazetecinin olduğu gibi bilgileri işine geldiği yönde çarpıtarak insanları etkilemek. Bunun için çok okumalı kelime haznelerini geniş tutmalılar. Geçen gün bir pazarlamacı geldi kapıma herif o kadar iyi yapıyor ki işini hayran kaldım. Pazarda 10tl verip rahatlıkla alabileceğim meyve sıkacağını 50tl verip aldım adamdan. Nasıl yaptı bilmiyorum konuyu Kafka’nın Milena’ya ne kadar aşık olduğuna getirdi. Takdir ettim dedi. Senin bu düşünce tarzına göre hepimiz salağız. Ve sende her şeyin farkında olan bir salaksın dedim. Boşuna demiyorum ben filozof bir deliyim diye dedi ve güldü…     Herif haklı

 
Yorum yapın

Yazan: Aralık 4, 2014 in Uncategorized

 

Yorum bırakın